NY KOMMUNIKASJONSPLATTFORM, NYTT SLAGORD, NY KAMPANJE.
​​​​​​​

Det er lenge siden Dagbladet har gjort en merkevarebyggende kampanje. Målet er å bygge merkevaren Dagbladet blant deres 1,5 millioner daglige lesere og vise frem det fantastiske journalistiske produktet de lager. Dagbladet har nå syv år på rad fått SKUP-heder, blant annet prisen for beste gravejournalistikk tre år på rad. I 2017 ble det også fine utmerkelser, med diplom for den kritiske dekningen av kongehusets økonomiske disponeringer. Dagbladet vant også Dataskup-prisen 2017 for det beste prosjektet i datastøttet journalistikk, om søppelkrisa i Oslo. Samme sak fikk nylig diplom i SKUP 2018.
- Vi har tidligere fått en del kritikk fordi vi blir oppfattet som litt utydelig merkevare, selv om vi har levert mye bra journalistisk de siste årene. 149 år med nyheter har lært oss at ingenting er viktigere enn å formidle virkeligheten, slik den er. Vond, vakker, skjør og urettferdig. Og ved å utfordre, spørre og grave gjør vi det vi kan for å bidra til et mer åpent og rausere samfunn. Derfor slagordet "Virkeligheten overgår alt".
John Arne Markussen, sjefredaktør i Dagbladet
I Dagbladets nye reklamekampanje er det prisvinnende journalistikk som frontes. Den første filmen som slippes handler om «Våtdraktmysteriet», en reportasjeserie som avslørte sammenhengen mellom to likfunn, ett på Lista i Norge og det andre i Nederland. Så kommer to nye filmer til, en om søppelskandalen i Oslo, «Da Oslo ble til Napoli», og en om Kongehusets pengebruk under tittelen «Kongemakta». 
Kongemakta

Søppelkrisa

Våtdraktmysteriet

Annonser

Se mer på https://www.dagbladet.no/virkeligheten 
Back to Top