Gull i World Digital Media Awards, Gull og Sølv i European Digital Media Awards, Shortlist i The Lovie Awards, og Google har laget case study. 
Historisk har annonser i mote og kvinnemagasiner vært en like stor kilde til inspirasjon som det redaksjonelle innholdet. Når vi fikk i oppgave å lage nye kk.no ønsket vi tilby leseren det samme gode samspillet mellom glossy annonser og redaksjonelt innhold også digitalt. Det ble gjort gjennom å konvertere den klassiske magasinhelsiden om til en digital helside som gir annonsører STOR plass til å presentere sitt budskap.
Vårt helt nye helsides annonseformat er responsivt. Annonsen vil derfor framstå like elegant og inspirerende – uansett digitalplattform. Videre utviklet vi nye KK som en evigvarende feed, hvor leseren kan bevege seg sømløst nedover siden og vi åpnet det digitale universet for helt nye og spennende muligheter.
Leser du om en inspirerende kunsttur til NewYork, kan du bestille den, når du leser en Fashion-artikkel kan du enkelt kunne kjøpe de klærne, skoene og veskene de skriver om. Det gjør Nye KK.no like mye til et shoppingsenter, reisebyrå, eventarrangør og et kunstgalleri – som et innovativt nettmagasin.
Resultater

Nye KK.no har opplevd en eventyrlig vekst på hele 43 % unike brukere. Med 140.000 unike brukere er KK nå for første gang til Norges ledende nettsted for kvinner. Det nyskapende fullformat-annonseproduktet har vunnet en rekke prestigetunge priser og Google er så begeistret over nye KK.no at de nå har laget et case study av siden. 
Back to Top